Ciekawe auta z silnikami zupełnie do nich nieprzystającymi..
Tak mnie dziś naszło po tym jak obejrzałem sobie katalog nowej S-klasy i zobaczyłem, że do tego auta można zamówić silnik 4-cylindrowy wysokoprężny o pojemności 2143ccm :shock: Fakt, ma toto ponad 200KM, ale jak tu się chwalić silnikiem? :szeroki_usmiech
Znacie jeszcze jakieś inne podobnie oryginalne seryjne konfiguracje?
nowość na miarę oczekiwań klientów. Klienci taxi chcą jeździć lepszymi furami, taxi driverzy chcą płacić mniej za auto i paliwo bo mamy... modne, magiczne słowo: KRYZYS.
Nadal widzę w tym tylko i wyłącznie konsekwencje sytuacji geo -ekonomicznej i fakt iż MB dobrze analizuje rynek i wyciąga wnioski.
kurcze straszna nowość
juz w latach 90tych można było kupić S-klase z silnikiem Diesla o mocy 150 koni
wtedy nie było kryzysu itp a paliwo było śmiesznie tanie i jakoś te modele miały powodzenie (o ile można mówić o powodzeniu S-klasy :lol: )
Dokładnie ten sam silnik jest opcja w nowym ML-u. Oznaczenie 250 CDI, 204 km, pojemność 2144 ccm. Akurat jeden z lepszych w całej gamie, występuje od C-klasy po Sprintera w różnych wariantach mocy (95-204 km)
Jak ktoś wyżej zauważył, ulubiony motor taksówkarzy i aut "pracujących". Pali niewiele, jest naprawdę wytrzymały.
Agamek12,
aby daleko nie szukać, to moim zdaniem, wolnossąca benzyna 1.4 do segmentu C to nieporozumienie (vide Civic, Octavia, Lancer i pewnie parę innych)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
kiler_NN, tylko że wtedy to była 6-cylindrówka o pojemności 3,5l... A tu widzę, że wstawiony jest 4-cylindrówka o pojemności nieco ponad 2l...
tak . wiem że to była 4 cyl . Mocowo jednak ten bije ją o ponad 50 KM . A że ma o 2 cyl mniej ??? hmmm wiadomo że współczesny 4 cyl diesel w swojej kulturze pracy raczej nie odbiega od 6 cyl sprzed 20 lat (dodajmy też ze legenda mercedesa i ich super silników i super niezawodnych samochodów umarła wiele lat temu )
Zorr, za chwilę w Focusach mają się pojawić silniki... 3 cylindrowe o pojemności poniżej 1-litra... To dopiero będzie nieprzystające
[ Dodano: Sro 21 Gru, 11 21:34 ] kiler_NN, mi nie chodzi o moc tylko o to, że mamy takie czasy, że do wielkiej fury ładuje sie małe, "tanie" silniczki...
1.4 do segmentu C to nieporozumienie (vide Civic, Octavia, Lancer
w lancerze jest 1.4? Z tego co pamiętam chyba raczej 1.5 o mocy coś koło 100 koni, choć to i tak nic bo do poprzednich modeli pchali 1.3 o mocy w okolicach 80 kucy :P
1.4 do segmentu C to nieporozumienie (vide Civic, Octavia, Lancer
w lancerze jest 1.4? Z tego co pamiętam chyba raczej 1.5 o mocy coś koło 100 koni, choć to i tak nic bo do poprzednich modeli pchali 1.3 o mocy w okolicach 80 kucy :P
może tak być że jest to 1.5.
tak czy siak te pojemności były dobre jak auta ważyły w okolicach 1 tony, teraz wg mnie są za słabe.
Agamek12 owszem będzie w focusie 1.0L 3 cylindrowy silniczek, ale doładowany z momentem 170Nm czyli w zasadzie tyle samo co w silniku 1.8 Hondy.
Już nie wspominając o przebiegu tego momentu.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Coś z naszego podwórka: dla litewskiej policji wyprodukowano Octavię II z silnikiem 1.3 MPI o mocy 67KM - taka ciekawostka z angielskiej Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Coś z naszego podwórka: dla litewskiej policji wyprodukowano Octavię II z silnikiem 1.3 MPI o mocy 67KM - taka ciekawostka z angielskiej Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Coś to trochę nieprawdopodobne - wkładali silnik z Felicji, którą przestali produkować w 2000r?
Jakaś bzdura - to tylko wikipedia - tym bardziej, że jest dopisek, że wygladał z zewnatrz jak 2.0FSI
Inna sprawa, że silnik Felicii po zwiekszeniu pojemności do 1.4 przez jakiś czas był w Fabii 1 - to był chyba wariant 60KM (75KM to silnik VW) - mialy te same listwy zaplonowe Championa i w pozniejszym czasie byly dostepne tylko te od Fabii z dodatkowa wtyczka - jezeli chcialo sie jej uzyc do Felicii to trzeba bylo przelozyc piny.
Agamek12, Miałem okazje jechać taką S klasą właśnie z silnikiem 4 cylindrowym i po tym jak usłyszałem co jest pod maską to też byłem mocno zdziwiony :wink: . Wystarczyła przejażdżka żeby się przekonać że naprawde ten silnik daje rade, jak to w S klasie w środku nieziemska cisza ale przyspieszenie jest niezłe, naprawde przyjemnie mi się jeździło i myśle że to niezły motor do tego samochodu nie tylko na taxi
Agamek12, Miałem okazje jechać taką S klasą właśnie z silnikiem 4 cylindrowym i po tym jak usłyszałem co jest pod maską to też byłem mocno zdziwiony :wink: . Wystarczyła przejażdżka żeby się przekonać że naprawde ten silnik daje rade, jak to w S klasie w środku nieziemska cisza ale przyspieszenie jest niezłe, naprawde przyjemnie mi się jeździło i myśle że to niezły motor do tego samochodu nie tylko na taxi
To że daje radę to widać, ale sam przyznasz, że mocno się zdziwiłeś słysząc, że do S-klasy zawitał silnik, który napędza też auto o wielkości kompaktu (czyli C-klasy)
C klasa jest autem klasy średniej tak jak BMW serii 3 czy Audi A4. Fakt, że Ford Mondeo czy Citroen C5 mają większe wnętrza, niczego nie zmienia. Długość 4581 mm
4596 mm (kombi) 4725mm (AMG). Szerokość 1770 mm , 1795mm (AMG) to nie są wymiary kompaktu tylko typowa klasa średnia.
Komentarz